בעולם העסקי של היום, מערכות יחסים ונטוורקינג מהווים את "הקו התחתון" החדש. איכות, יצירתיות, רווח, קידום והכרה בהישגים העצמיים שלנו תלויים ברשת החברתית שאנו יוצרים. היכולת לממש תהליכים ארגוניים, כולל הטמעת יישומים ותהליכי שינוי, תלוי במידה רבה ביכולת לזהות את הרשתות. בכלל זה, הבנת מוקדי כוח והשפעה, ואת המערך הבלתי פורמאלי של הארגון ויחידותיו.
הכלי מבוסס על שאלונים ותוכנת מחשב ייעודית, ומסייע בהבנת דפוסים ארגוניים שונים. הניתוח מקנה יכולת גבוהה יותר לדייק בתהליכי קבלת החלטות, מסייע בליווי תהליכי שינוי ובניהול ממשקים יותר אפקטיביים.