פיתוח ארגוני וניהול
מומחיות גבים היא בתחום ניהול ממשקים ובניית שיתופי פעולה בתוך ובין ארגונים. גבים מסייעת לארגונים בתחומים אלו ע"י ייעוץ, ליווי ואימון וכן בהתערבות תהליכית ישירה.
במטרה לתמוך בתרבות ארגונית דיאלוגית גבים מובילה גם הכשרות למנהלים בכלים לניהול ממשקים ושיתופי פעולה, משא ומתן – פנים וחוץ ארגוני, ניהול קונפליקטים וגישור ניהולי.
תפיסה כללית
התנהלות מוצלחת בסביבה מורכבת נשענת על יכולת ליבה של זיהוי, ניתוח וניהול ממשקים אפקטיביים ושיתופי פעולה. מדובר בתנאים יסודיים לכל מישורי הפעולה בעבודה ארגונית ועסקית, ובודאי בהקשרים של שינוי וצמיחה.
מנהלים משקיעים חלק ניכר מזמנם ביצירת שילוב וחיבור בין יחידות שונות בארגון, אולם לעיתים מתמודדים עם דפוסים ותבניות של תחרות, מערכות יחסים מורכבות והעדר מודעות וכלים.
מנהל המסוגל להטמיע שפה, תרבות ארגונית ותהליכים מובנים של שיתופי פעולה, מסייע במניעת קונפליקטים והמחירים הנלווים אליהם, חוסך במשאבי זמן וכסף יקרים, מעצים את האנשים והמחויבות שלהם לארגון, ומקדם את היעדים העסקיים.
המתודולוגיות של קבוצת גבים מבוססות על התפיסה הזו וכן על ההנחות הבאות:
- ממשקים ארגוניים הינם רכיבים בהתנהלות ובתרבות הארגונית, שניתן לזהותם ואף לשנותם באופן מודע ומושכל. לעתים קרובות מדי מנהלים נוטים לראות בהם "נעלם" שאינו בשליטתם המלאה.
- בכל תהליך יש פוטנציאל ליצירת מעגלי ערך או מעגלי בזבוז. מנהל נדרש להבין את הדינאמיקות השונות של מעגלים אלו ולפתח רמה גבוהה של שליטה בהובלה שלהם. התנהלות מודעת ומדויקת, על בסיס מתודולוגיות סדורות מאפשרת לבעלי תפקידים לייצר יותר ערך לארגון.
- ישנם כלים מובנים לניהול ממשקים ושיתופי פעולה. מדובר בכלים שכיום מהווים את ליבת העשייה של כל מנהל, מאחר והם מחברים בין המישור של ניהול אנשים למישור של ניהול משימות. הם הבסיס לסגנונות המנהיגות המתקדמים ביותר, ומייצרות את ההבנה ש – Action מבוסס על Inter-Action. המבחן הרלבנטי לכלים ומיומנויות אלו הינו מבחן האפקטיביות.
תהליכים והתערבויות
- ECA – Effective collaboration Analysis
- IMC – Interface Management Coaching
- תהליכי בניית הסכמות – CONSENSUS BUILDING
- ייעוץ לניהול שיתופי פעולה בפרויקטים
- מיפוי רשתות חברתיות ככלי ניהולי
- ייעוץ למשא ומתן
- גישור טרנספורמטיבי
- CMC – Conflict Management Coaching
- שילוב תניית גישור בחוזים
- הקמת מערך גישור פנים ארגוני
הכשרות וסדנאות
- קורס משא ומתן
- פיתוח מנהלים
- גישור למנהלים
- הכשרת CCO – Chief Collaboration Officer
- ניהול קונפליקטים והגישור הניהולי
- ניהול שיחות טעונות – Difficult Conversation
- DBN – Dialogue Based Negotiation – משא ומתן דיאלוגי
- FEEDFORWARD – משוב והערכה
- מאמנטור – המנהל כמאמן וכחונך
- ניהול ישיבות ודיונים
- ניהול ממשקים ושיתופי פעולה
- סדנת Outdoor בנפחיה
- Call Centers: מיומנויות שירות ושימור לקוחות – 5 Stones Model
- ניהול שיחות שימוע
- מניעה והתמודדות עם אלימות בארגונים רפואיים
- פיתוח מנהיגות אותנטית בשיתוף עם מכון Arbinger
לקוחות מספרים
קבוצת גבים נבחרה על ידי הרשות המקומית להציע מענה לצרכים שהועלו. קבוצת גבים
הציעה מענה כוללני, המשלב תהליכי ייעוץ ארגוני והדרכה, המבוסס על תפיסה מקצועית
מעולמות הגישור וניהול שותפויות. המענה כלל: תהליכי ייעוץ ארגוני למובילי התהליך
ברשות, בניית תכנית הדרכה, הדרכת כלל המנהלים ברשות וליווי אישי למנהלים להטמעה לפי הצורך.

מרכז גישור ויישוב סכסוכים בקהילה – רמלה שוכר את שרותי קבוצת גבים (להלן "גבים") מזה כ- 10 שנים. המרכז קיבל סיוע רב מגבים בבניית תוכניות ייחודיות ומודלים המותאמים לצרכי הקהילה ברמלה.
מנחי גבים הנחו קורסי גישור בסיסיים והכשרה מעשית בגישור – "פרקטיקום".

חווינו – חבריי לקורס ואנוכי, עשרה מפגשים מקצועיים להפליא. תכנית הלימוד בנויה באופן סכמתי, יסודי, ומעמיק ולמרות מגבלות הזמן הוכשרנו באופן המקסימלי המתאפשר גם בפן המעשי, באמצעות סימולציות מושקעות ורציניות.
אין ספק שהשקעתם מחשבה רבה ומאמץ ראוי בניהול הקורס והדברים ניכרים בתכנים, בסביבת הלימוד, ובסימולציות.
התרשמתי מאוד לחיוב מפועלה של קבוצת גבים ואני מודה לכם על ההתנסות המאתגרת והחיובית.

המשתתפים היו מרותקים לתכנים לאורך כל הדרך ולא מעט, בשל היכולת שלך להעביר את המסרים בצורה מעניינת ומשתפת ,כך שכל משתתף הזדהה ומצא את השתקפותם של הדילמות האישיות והמקצועיות שלו בכל שלב משלבי הגישור שנלמדו ובסימולציות השונות ולא אחת הללו הובאו לדיון ברמת הכתתית.

ברצוננו להחמיא לטל יעקב מדריכת קורס גישור של קבוצת גבים בבית חולים מאיר.
יצאנו כולנו מהקורס בתחושה שלא יכולנו לזכות במדריכה טובה יותר.
ידע, שולטת בחומר ובעיקר עושה זאת באהבה גדולה. בדרכה המיוחדת ניכרים האמונה, הכוונה, ובעיקר אור גדול.
התברכנו במדריכה שחיה ונושמת את אהבת המקצוע ומדביקה בכך את כל מאזיניה. מעבר לידע ולכלי המדהים של הגישור, חווינו העשרה, התרגשות, שיתוף ובעיקר העצמה.

"ברצוני להודות לכם על תהליך מושקע ומשמעותי שביצעתם אצלי בארגון, לשיפור יחסי עבודה שעלו על שרטון בין שני מנהלים. את הגישור הארגוני בין השניים ביצע בצורה מוצלחת מר אלישע מזלי, תוך שהוא מכוון את השיח ביניהם לקראת העתיד וכיצד ייראו היחסים ביניהם.

אני שמח להמליץ בחום על קבוצת גבים, עמרי, צוות החברה ועל קורס הגישור לבכירים שאני נמנה על בוגריו. הקורס היה סופר מקצועי והיווה עבורי חוויה מיוחדת, מעשירה ומלמדת. הכלים שקבלתי בקורס היו חיוניים, נכונים ומאוד מדויקים ואני עושה בהם שימוש יומיומי עם כל הממשקים בעבודה פנים וחוץ ארגוניים. בזכות למידת והפנמת מודל הגישור הטרנספורמטיבי אני מצליח כיום, כמנהל בכיר בארגון גלובלי מוביל בתחומו, למקד את היכולות שלי ולמנוע קונפליקטים טרם התרחשותם, וכן לפתור בשעת הצורך קונפליקטים קיימים מול עובדים, עמיתים, מנהלים וספקים.
אסכם ואומר – מומלץ לכל מנהל בכל תחום !!!

"קורס הגישור לבכירים הינו חוויה מעשירה, מאלפת ומרתקת ברמה המקצועית והאישית כאחד, מודל הגישור הטרנספורמטיבי הנלמד בקורס מחדד את היכולת שלך כמנהל בכיר למנוע קונפליקטים טרם התרחשותם, ומעבר לכך מספק כלים חיוניים ליישוב קונפליקטים שנוצרו סביבך. החוויה של השתתפות בקורס זה בסביבה של אנשים מנוסים מדיסיפלינות מגוונות היוותה ערך מוסף בפני עצמה ותרמה רבות לשיח. אני ממליץ בחום!"

קורס גישור , מרכז רפואי מאיר, יוני-דצמבר 2016
ברצוננו להחמיא לטל יעקב מדריכת קורס גישור של קבוצת גבים בבית חולים מאיר.
יצאנו כולנו מהקורס בתחושה שלא יכולנו לזכות במדריכה טובה יותר.
טל מלאת ידע, שולטת בחומר ובעיקר עושה זאת באהבה גדולה. בדרכה המיוחדת ניכרים האמונה, הכוונה, ובעיקר אור גדול.
התברכנו במדריכה שחיה ונושמת את אהבת המקצוע ומדביקה בכך את כל מאזיניה. מעבר לידע ולכלי המדהים של הגישור, חווינו העשרה, התרגשות, שיתוף ובעיקר העצמה.

אני שמח מאוד להביע את תודתי על התהליך שהתבצע באגף לקוחות אסטרטגיים. קיבלנו פידבקים מעולים על איכות התהליך, המנחים, מקצועיות התוצרים והאופן שבו התבצעה הסגירה. התרשמתי עמוקות מגבים במהלך התהליך. מקווה שנוכל להמשיך עבודה בהמשך כשתיווצר לכך הזדמנות ואולי בהמשך התהליך באגף.

בין התאריכים 4.12.11-4.3.12 התקיים קורס גישור לעובדי משרדנו, כל יום ראשון בשעות אחה"צ, במשרד החוץ בירושלים. לכבוד ולעונג לי להודות ולברך את מנחה הקורס מטעם חברת "גבים", מר יואב הולן…

המנהלת הרפואית – שירותי בריאות כללית
לכל מאן דבעי, במסגרת פעילות רחבה ומגוונת לשיפור השירות במחוז מרכז של שירותי בריאות כללית , החלטנו לייחד בתוכנית העבודה של 2005, את הפעילות הקשורה בסקטור הרופאים לטיפול בתקשורת בינאישית וביחסי רופא-מטופל. הדגש היה על ניהול המימשק באופן שיביא למצב של win-win במיפגש שאפשר לומר עליו שהוא קונפליקטואלי וטעון באופן כמעט אינהרנטי .ההחלטה היתה שאנו זקוקים לשפה חדשה – שפת הגישור…

חב' החשמל אזור רעננה
ביום 22/03/10 סיימנו קורס גישור במסגרת חברת החשמל.
ברצוננו להודות ולשבח את זוהר רואיימי ורוברט רבין מנחי הקורס שתרמו מניסיונם והנחו את הקורס ברמה גבוהה תוך הפגנת ידע רב, שפה עשירה והעלאת המודעות לחשיבות הליך הגישור בעבודה, בחברה ובחיים הפרטיים…

רס"ן – יועצת ארגונית – מרכז למידה ופיתוח ארגוני
סדנת מו"מ וגישור – חברת "גבים" – הקורס לפיקוד ולמטה כללי.
1. הקורס לפיקוד ולמטה כללי שם לו כיעד לפתח את קצונת הליבה המבצעית. מחויבות זו באה לידי ביטוי בתחומים מגוונים: החל מידע רחב, ערכים ונורמות, יכולת פיקוד ומנהיגות, כושרי חשיבה, למידה, ביקורת עצמית עד לגיבוש זהות מקצועית…

אגף מבצעים
אגף המבצעים ביצע שני מחזורים של קורס גישור לקצינים בכירים באגף בשנת 2009 ו-2010, המחזור השני נפתח לאור משובים חיוביים של המשתתפים בקורס הראשון וביקוש גבוה לתכני הקורס.
מרבית הקצינים באגף משרתים בתפקידים מבצעיים, טכנולוגים, מחקר ודוברות בתפקידים תובעניים מאוד…

מנהלת מש"א – 888
We have been working with Gevim for a number of months now on a development program for our management teams. The program includes techniques for improving inter-personal relationships and working interfaces between key leaders in our organization.

מנהל אגף הדרכה ופיתוח ארגוני – הוט
במסגרת תוכנית למנהלים מצטיינים ב HOT קיימנו 2 מחזורים של קורסי גישור. מנחות הקורס זהר ורויטל כמו הקורס זכו לשביעות רצון גבוהה מאוד מצד המנהלים המשתתפים. ניסיונם הפרקטי בגישור עם יכולות ההנחיה הגבוהות היוו את המרכיב להצלחה. במהלך תקופת הקורס צוות גבים היה קשוב לצרכי הארגון והמשתתפים, ונתן מענה שלם…

סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש – הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
מר עמרי גפן, יו"ר גבים, הנחה את מנהלי הלמ"ס בנושא "חיזוק ממשקים ותקשורת פנים-ארגונית". הפעילות בוצעה במסגרת כנס מנהלים, ובעקבות הצלחתה התקיימה פעילות המשך להנהלת הארגון. בזכות הפעילות החל תהליך של פתיחות, הקשבה וחיזוק שיתופי פעולה בין המנהלים…

מנהלת HR בחברת General Microwave
"אני מאוד שמחה שבחרתי להביא את גבים לחברה, הכוח הטרנספורמטיבי של השפה השיתופית מוכיח את עצמו באופן בולט ומרגש. יישר כוח ותודה גדולה… זה מדהים לראות איך יוצרים תהליך שנוגע באנשים בו בזמן בעדינות ובעצמה, מחלחל ויוצר שינויים, משנה את הדינמיקות ומשפר את החוויה של כל אחד בנפרד ושל כולנו כקבוצה!"…

מנהל בחברת הייטק – לאחר סדנת מו"מ פנים ארגוני
במסגרת העבודה שלנו באחת מחברות ההייטק הגדולות, אנו מקיימים סדנאות מו"מ פנים ארגוני שמלווות במפגשי הטמעה. במסגרת המפגשים מביאים המשתתפים מקרים אמיתיים מחיי היום יום שלהם וביחד עם המנחה מתרגלים את יישום הכלים על אותו המקרה…

Managerial Leadership Development בחברת NDS
למרכז הלמידה והידע (KLC) ב-NDS שותפות ממושכת של פעילויות למידה מוצלחות עם גבים. הן מבחינת התכנים הייחודיים, הגישה הפדגוגית המקורית, איכות המנחים ועד תודעת שירות גבוהה ונכונות ללכת לקראת הלקוח. כל אלה עושים את גבים לשותפים אמיתיים באתגרים של העמקה והרחבת הידע ב-NDS, בהם מתמודד מרכז הלמידה…
