בחיי היום יום שלנו בארגון אנו נדרשים לנהל משא ומתן כמעט בכל סיטואציה – יחסי ספק-לקוח פנים ארגוניים, חלוקת אחריות וסמכויות בין עמיתים או מחלקות, הנעת עובדים לפעולה, שיחות מורכבות עם ממונים ועוד.
בחיי היום יום שלנו בארגון אנו נדרשים לנהל משא ומתן כמעט בכל סיטואציה – יחסי ספק-לקוח פנים ארגוניים, חלוקת אחריות וסמכויות בין עמיתים או מחלקות, הנעת עובדים לפעולה, שיחות מורכבות עם ממונים ועוד.
ניהול משא ומתן אפקטיבי מהווה כלי הכרחי ומשמעותי להשגת המטרות ולהרחבת הפעילות העסקית.
משא ומתן מקצועי מאפשר:
- השגת יעדים עסקיים
- חסכון במשאבים
- שמירה על מערכות יחסים חיוביות
צרכים אופייניים בתחום המשא ומתן:
- שדרוג יכולת משא ומתן אישי, כמיומנות בסיסית ניהולית של השפעה על אחרים – "במכירת" אסטרטגיה, רעיונות והצעות לשיפור, בתהליכים מול עמיתים, ממונים וכפיפים.
- שיפור ממשקים ויצירת סינרגיה ופתרונות יצירתיים.
- יצירת הסכמי עבודה עם נציגי עובדים וועדי עובדים.
- ניהול תהליכי מכירה ותהליכי רכש בכל התחומים.
- הובלת מהלכי שינוי.
- תהליכי תכנון והתמודדות עם ממשקים תחרותיים מטבעם.
- מניעת קונפליקטים.
הכלים שמציעה קבוצת גבים מתמקדים בניהול משא ומתן באמצעות תהליך מובנה בן שישה שלבים לניהול השיח בממשקי עבודה.
מיומנויות ותכנים מרכזיים בסדנאות משא ומתן:
- ניהול משא ומתן פנים ארגוני במימדים שונים – מול כפיפים, עמיתים וממונים.
- שיפור היכולת לנהל ולהעצים מערכות יחסים ארוכות טווח יחד עם מימוש יעדים עסקיים.
- ניהול האינטראקציה בצורה מובנית ומבוססת צרכים והקשבה, ככלי להנעה ללא סמכות. כלי זה רלוונטי במיוחד למנהלי פרויקטים, מנהלים מטריציוניים ומנהלים מקצועיים שאין להם סמכות פורמאלית.
- השגת המטרות בדרך של הסכמה, המייצרת מחויבות להחלטה.
- טכניקות להתמודדות עם התנגדויות ומכשולים.
- ניהול שיחות טעונות.
- הכרת גישות שונות לניהול משא ומתן, ובחינת השלכותיהם על הארגון.
- משא ומתן אינטגרטיבי – עקרונות, אלמנטים, שלבים, בניית אמון.
- עבודה עם צרכים במהלך המשא ומתן – חשיפת הצרכים העומדים מאחורי העמדות, מאפשרת לנו לגלות, את הצרכים של הצד השני, ולבנות עסקה שתענה על הצרכים של שני הצדדים.
- התייחסות למימדים הרגשיים במשא ומתן- רגשות משחקים תפקיד חשוב בתהליך. לרגשות יכול להיות תפקיד חיובי או שלילי.
- מעבר מתקשורת לעומתית לתקשורת שיתופית.
מומחי משא ומתן של קבוצת גבים מסייעים במספר אפיקים:
- הכשרות – סדנאות וקורסים בנושא ניהול משא ומתן אפקטיבי.
ההכשרות שאנחנו מציעים משלבות בין רקע תיאורטי לבין התנסות מעשית ותרגול סימולציות ואירועים מתחומים ארגוניים וממצבים יומיומיים של המשתתפים בעבודה. - ייעוץ וליווי – אימון אישי וחניכה בנושא משא ומתן וניהול הדיאלוג:
- זיהוי ומיפוי האינטרסים והצרכים של הגורם המקבל את הייעוץ.
- הערכת הצרכים והאינטרסים של הגורמים האחרים המעורבים.
- הגדרת WATNA ו – BATNA של הצדדים למשא ומתן.
- תכנון התהליך.
- סיוע בקבלת החלטות, באבני דרך בתהליך ונקודות משבריות.
- התמודדות עם מורכבות רב תרבותית כאשר מאפיינת את המשא ומתן.
- חיזוק שיתופי פעולה בין הנהלות לוועדים
- פתרון משברים וקונפליקטים ארגוניים ונקודתיים.
- תהליכי בניית הסכמות ויצירת שפה משותפת.
- הקמת מערך התערבות מקצועי פנימי.
תגובות
לא ניתן לההגיב