הינו תהליך המושתת על מעגלי הידברות הכוללים את כל הקבוצות המרכיבות את המוסד החינוכי. אמון, אחריות הדדית, נתינה וזכויות אדם הם הגורמים המאחדים את הגורמים הלוקחים חלק בתהליך. מדובר תהליך קבלת החלטות בסוגיות אסטרטגיות, כגון: חזון, תקנון, מערכות יחסים, זכויות ונורמות התנהגות. בתהליך שותפים התלמידים, ההורים והצוות, ויש לו השלכות משמעותיות על בית הספר והקהילה. אחת הדוגמאות היפות לפתרון שהוגדר בהסכמה בתהליך כזה, בבית ספר שבו יש אחוז גבוה יחסית של תלמידים להורים גרושים, היה בנושא שיעורי הבית. מאחר ולתלמידים רבים סוף השבוע היווה הזדמנות חשובה לזמן משותף עם אחד ההורים, הוסכם כי המורים ימנעו מלתת משימות לבית בסופי השבוע. ביחד עם זאת עלתה מאד מחויבותם של התלמידים להשלמת שיעורי הבית שניתנו במהלך השבוע. תהליכי בניית הסכמות מעצימים את השותפים בהם, מגדילים את הרגישות והיעילות הנחוצה למפגש בין "שונים" בתחומי עניין משותפים, מאפשרים לכבד את צורכיהם וזכויותיהם של כלל החברים בו, ומבנים הסדרים שהמחויבות למימושם גבוהה במיוחד.
"במת גישור"
במת גישור משתמשת בטכניקת 'תיאטרון פורום' שפותחה על-ידי אוגוסטו בואל לפני למעלה מעשרים שנה כמכשיר רב עוצמה ליצירת שינוי דפוסי חשיבה מקובלים בקרב הקהל. הקהל ב-'תיאטרון פורום' אינו בגדר צופה, אלא הופך ל"שחקני מחזה" (תערובת של צפייה והשתתפות).הפעילות הייחודית מהווה כלי בעל עוצמה מרגשת להבנה של הבחירה שבידי כל אחד ואחת מאיתנו, לבחור איך לנהל את הקונפליקטים של חיינו, ומשקפת הן את מגוון האפשרויות, הן את הדרכים והחלופות, והן את התשומות הגישוריות שהצופה מצויד בהן. הבמה מתאימה במיוחד לאירועים של התחלה או סיום תכנית ומיועדת לקהל גדול.