שימוע הוא הליך שבו ניתנת הזדמנות לעובד, לפני קבלת החלטה משמעותית בעניינו, להשמיע את טענותיו בפני הגורם המחליט. שיחת השימוע בארגון מבוצעת עפ"י רוב ע"י מנהלת משאבי אנוש והמנהל הישיר של העובד. באופן טבעי, מדובר בשיחה טעונה עבור שני הצדדים וקיימת חשיבות רבה עבור הארגון לבצע את השיחה בצורה אפקטיבית, עניינית ועם זאת ברגישות ומתוך אמפטיה. קבוצת גבים פיתחה כלי להתמודדות עם אתגרי שיחת השימוע באופן האפקטיבי ביותר.
תכנים מרכזיים
שלושת המימדים בניהול שיחות טעונות – Difficult Conversations.
מודל "כן-לא-כן" – מודל המאפשר לבטא "לא" ברור, אשר מבוסס על "כן", ומאפשר כבוד ודיאלוג.