כלי ניהולי אפקטיבי שמאפשר שילוב מיומנויות של גישור ובוררות.
כמנהלים אנו מתמודדים במהלך היום באינסוף מחלוקות בין עובדים שונים. איך ניתן לנהל את הקונפליקטים האלה נכון? מי מקבל את ההחלטה לצורך סיום המחלוקת? איך גורמים לעובדים לקחת אחריות? איך גורמים להם להמשיך במערכת יחסים שתאפשר עבודה תקינה?
מודל "ניהול קונפליקטים וגיש(ב)ור" של קבוצת גבים משלב בין גישור לבוררות ומאפשר למנהלים:
לחזק את "האומץ הניהולי" בניהול והתמודדות עם קונפליקטים ומשברים.
לייצר פתרונות מוסכמים, אליהם יהיו הנוגעים במחלוקת מחויבים בהמשך הדרך.
לחזק תרבות ארגונית דיאלוגית – ההקשבה כערך חדש ויצירתיות בפתרון הבעיה.
למנוע חלקית נטישת עובדים על רקע קונפליקטואלי.
לטפל באופן ענייני בקונפליקטים, ללא הזנחה של האלמנטים הבין אישיים והרגשיים.
לנהל שיחות קשות, כעסים וכו', באופן מקצועי ואפקטיבי.
יעדים
הקניית כלים יישומיים בידי המשתתפים לצורך ניהול אפקטיבי של קונפליקטים.
שיפור היכולת להנעת אנשים באמצעות כלים ותהליכים דיאלוגים.
חיזוק "האומץ הניהולי" בניהול והתמודדות עם קונפליקטים ומשברים.
יישום כלים מקצועיים מתחום הגישור בתהליכי העבודה של המנהלים.
תכנים מרכזיים
מרכיבים בניהול אפקטיבי של קונפליקטים.
תפיסת הקונפליקט בארגון – מחירים, הזדמנויות וראייה אלטרנטיבית.
מודל 9 הפרמטרים לניתוח קונפליקטים.
המנהל כצומת של קונפליקטים – אחריות, כישורים, כלים.
"גישבור" – הגישור הניהולי.
"מחוץ ומעבר לרעיונות של נכון ולא נכון,משתרע שדה. אני אפגוש אותך שם", ג'לאל א-דין רומי, משורר פרסי 1207-1273